Hírek : Szocitúra Szombathely! |
Szocitúra Szombathely!
GSX-RStuntrider 2010.07.02. 22:55
Még tavasszal beszélgettem Mike-val,mikor már kezdett összeállni az Mz, volt tavaly ilyen szocitúrán és jó volt nagyon,meg értelmes arcok vannak,hogy mennék-e.Mondom naná : )
Pénteki napra esett az indulás, elléptem melóhelyről hamarabb,hogy készen legyek a 16:00-ás indulásra. Hazaérve hatalmas benzin folt fogadott a motor alatt. A benzinszűrő ragasztását kikezdte a benzin, és picit folyt a csapon keresztül.Olyan jól szétáztatta a motort hogy a vázról le is marta a festést a blokk aljánál.Gyorsba lemostam,teletankoltam a verdát.Öszzeszedtem a motyókat, atom királyul felpókoztam és még egy zuhany is belefért. 16:30-kor hívtam Mike-ot hogy mi a nátha van, errő ő még Gödöllőn kolbászolt valami házival,amit ben tudott leadni. Több telefonváltás után 19:00-kor sikerült elindulni Szombathelyre, azaz hogy mégsem ,mert el kellett menni még egy hálózsákért és bicikliszerelőhöz bowdenért,mivel bármelyik pillanatban elszakadhat a Jawan : D (10-11-re akartunk leérni). Nagy tempóval nekivágtunk az útnak. Kicsit aggódtam,mivel eddig a legnagyobb táv olyan 70 km-er lehetett,amit megtettem a TS-sel ez meg csak oda 250 volt,de felkészültem majdnem minden eshetőségre,úgyhogy viszonylagos nyugalommal faltuk a kilómétereket. A gép nagyon jól ment,valahogy sikerült jól összelőni mindent. 90-et vitte utazóban a rengeteg csomaggal becsületesen. Letkést igen gyorsan elértük, ott keltünk át Szlovákiába.Érdekes volt magyar rendszámmal, Jawan óriási magyar zászlóval átvonulni a régi Magyar földön...Bolyongtunk egy keveset, mivel Mike az itinert igen hiányosra írta meg, a szlovák táblákról meg mindent lehet mondani,csak azt nem hogy egyértelműek.Még jó hogy vittem GPS-t, csak menet közben nehéz volt levenni a kesztyűt,előhalászni a GPS-t és nyomkodni,de megoldottam :DDD Első megállónk Komáromnál volt,ám már rendesen besötétedett.Szuszszantunk egyet,ellenőriztük a csomagok rögzítettségét, de még nagyon messze volt az uticél. Győrben álltunk meg egy gyors tankolásra,vittem fecskendőt, szépen kiadagoltam az 1:50-es keveréket,meg láttam egy nagyon okos olajos kanna megoldást Mikinél, azóta is próbálom elkunyerválni tőle,eddig kevés sikerrel.Tankolás után már brüngtünk is tovább. Náhol olyan volt az út hogy minden figyelmeztető tábla mellőzésével 80-90-es tempónál egyszer csak jó 6-7 centivel méllyebb úton mentünk, majd a felmarás végén akkorát csattantak a teleszkópok, hogy majd szívinfarktust akptunk.Kicsit visszavéve a sebességből komoly menőverezésbe kezdtünk hogy elkerüljük a további atrocitásokat.Valahogy hajnali fél 1 körül igen csúnya fellegek szegődtek utitársunkként,dörgött villámlott mellettünk,de mindig úgy kanyarodtunk szerencsére, hogy mellettünk legyenek :) Hajnal 2 kor értünk be Szomabathelyre, ott még volt egy kis kolbászolás mire megleltük a szállást.Mondanom sem kell hogy már mindenki aludt.Éjszakai portással beszélegettünk picit,majd elkalauzolt a táborozókhoz.A motorokat tolva foglaltuk el a sátotábor utolsó helyeit. Heveny sátorállítás kezdődött,amit kb 3 perces idővel meg is nyertem.Olyan sátram van, hogy csak fel kell dobni és magától szétnyílik,gyors cövekelés és lehet is belakni a belsejét :) Miután készlettem segítettem kicsit Mike-éknak.Fél 3 volt mire becuccoltunk, majd mintha parancsszóra történne, leszakadt az ég.Bontottunk egy sört megnézegettük a motorokat aztán elsprintelve a sátrakig nyugovóra tértünk. Reggel én úgy ébredtem mint akit agyonvertek, hiába volt már fél 9,igen keveset tudtunk aludni,pihenni.Reggel párás idő fogadott de kellemesen sütött a napocska.Gyorsan megmutattam magam a népeknek :) Reggeli tisztálkodás, felkeltettem a fiatalokat mert a többiek már javában szedelőcködtek. Természetesen utolsónak tudtunk elindulni ismét a szombati etapra,de szépen bevártak mindenkit. Első megálló a Szombathelyi obszervatórium volt. Kaptunk egy jó kis előadást és körbevezetést egy egyetemi tanártól.Megnéztünk rengeteg eszközt,távcsövet,masinát ,sőt volt egy készülék,ahol 2 lap között kb 30-40 centis elektromos ívek táncoltak több mint egy percig .Majd éreztük a jellegzetes ózon szagot ennek folyományaként. Végezetül megtekintettük az igazi csillagvizsgáló teleszkópot, forgatható tetős építménnyel, kár hogy nappal volt és emiatt nem tudtunk belekukkerolni.A szépen rendezett kertben,volt még egy művészeti kiállítás sok-sok makettbolygóval is.Az idő viszont szaladt rendesen. Valahogy dél környékén motorra pattantunk és elmentünk az Ikervári vizierőműhöz.Nekünk nyitották ki , itt is volt vizierőmű kiállítás valamint óriási gépek. Kicsit többet pihentünk itt miután megnéztük a kb 40-50 éves generátorokat,amik még ma is bőszen működnek és fejlesztik az áramot. A nagy kertben itt már többen önkényes ebédszünetet tartottak,köszönhetően a jó időnek és a megtett sok kilométernek.Tikkasztó volt a forróság.Újra motorra vágytam.Idefele jövet volt egy kis szerelnivaló is,ugyanis az egyik Jawas kollega hátsó kereke kapott egy defektetet,de 2-3 motoros segítségével hamar elhárították a bajt.Akár merre jártunk,nagyon megbámulták a 20-25 motorból álló konvojt,majd illatos 2 ütemű füstöt magunk mögött hagyva robogtunk tovább.A motoros vonulás meglepően fegyelmezetten zajlott, külön pont jár érte az egész csapatnak :) Következő állomás a Jeli arborétum volt ,ahova bevallom fáradtságunk miatt már nem is mentünk be, inkább leültünk pihegni és beszélgetni,többek étterem felé vették az irányt, mások ott helyben főztek :) Én nyomtam egy gyors tankolást a közeli kúton hogy nyugodt legyen a lelkem világa :D Lett volna még program de úgy elcsúsztunk időben hogy Szombathelyre visszaindultunk, farkas éhesen,már aki nem evett sokmindent. Betámadtuk a Tescót és nagy halom élelelemmel tértünk vissza a paripákhoz. vásároltunk :DD Valamint itt került beszerzésre egy nagy kazal zöldség,krumpli,miegymás ami az esti bográcsozáshoz kellett. Estére vígan ropogott a tűz,bontódtak a borok,sörök. Ki-ki a bogrács körül,motor körül sürgölődött.Két akkora hatalmas bogrács gúlyásleves készült végezetül , hogy alig bírtuk megenni.Éjszakába nyúlóan, jókedvvel beszélgettünk sokáig. Sok arccal összeismerkedtünk. Volt egy kis motorszerelés sötétben, meg kis alkoholos befojásoltság is. Valamikor hajnal 2 kor dobtam be a törülközőt,Mike még bírta rendesen, nemhiába a koleszos élet.Reggel 9-kor virradt meg. Volt aki már össze is cuccolt. Ment a vidám beszélgetés, búcsúzkodás,táplálkozás. Rövid volt ez a hétvége már ekkor tudatosult is bennem.....10-kor én hadrendbe vágtam minden cuccomat,TS-t felmálháztam,összekészültem.A fiatalok kb akkor kezdtek ébredezni. Délben tudtuk elhagyni a kempinget,hosszú pakolás (Jawa) és búcsúzkodás után.Erősen nekiindultunk ismét ,hogy az újefni késésünket valahogy kompenzáljuk. Eső ment elöttünk,mi meg utánna.Egy kis faluban be is értük a záport,megálltunk, tanktáskára ráhúztam a vízálló borítását,mire a szemerkélés is abbamaradt.Viszonylag gyorsan elértünk ezután Győrig.Tankoltunk,ettünk ám az eső kivárásra kényszerített. Mivel 1 óra múlva is esett , így felkerekedtünk,lesz ami lesz alapon. Komáromba már bőrig ázva érkeztünk,de jól ismerve a környéket, hamar Magyarföldre vezettem seregünket.Azaz még volt egy fél órás megállás Sturovoba egy benzinkúton aminek semmi értelmét nem láttam, hisz az átcserélt ruhadarabok 10 perc múlva ugyanolyan vizesek voltak mint elötte .D Hazáig már el sem vettük a tüzet.Bár bőrig áztunk hazafelé de nagy vigyorral válltunk el egymástól.A következőn is ott a helyünk arccal intettünk búcsút egymásnak .A motorka hibátlanul teljesített a táv egészén.Nagyjából 90-es utazót tudtam menni a sok csomaggal.Ez több mint megelégedésemre szolgált.Megérte a sok munka és alakítás,ami télen került bele.Megelégedésem fokozta a kiszámított 4,1 literes átlagfogyasztás,ami több mint parádés.Egész útón csak annyi hiba történt hogy 2 csavart elhagytam a tompítóról,de Jawaról kaptam egyet kölcsön és fixáltuk a problémát :))) A mese folytatódik biztosan!!! :) Képek a galériában!
|